• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
312
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Jag fick avslag med 500.000+ i lön men har ju 50.000 så du har nog större chans som höjer frpn 20.000
Har för mig att man måste skriva in vad man betalar för andra lån och krediter när man utökar?
Hur ärlig bör man vara? Ska man bara dra det lägsta och hoppas på det bästa?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
312
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Fick svar nu att
”Du har fått avslag via systemet som säger att du gjort för få inbetalningar vilket jag kan se inte stämmer. Därav har vi lämnat ärendet till IT-avdelningen för att undersöka om avslaget är felaktigt.”
Jag blir inte riktigt klok. Haha
Sånt jävla meck...Hoppas det löser sig för dig! Ifall du hör något om någon typ av ändring som gör att du sedan kanske får lån, hör gärna av dig :p
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
”Vi kan inte göra manuella bedömningar via chatt utan allting sker som sagt via automatiskt via hemsidan. Vad vi kan se är att det står avslag vid ansökan just nu och att anledningen till avslaget är för få inbetalningar. Meddelandet är därmed felaktigt. Ärendet är lämnat till IT-avdelningen för felsökning.”
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Sånt jävla meck...Hoppas det löser sig för dig! Ifall du hör något om någon typ av ändring som gör att du sedan kanske får lån, hör gärna av dig :p
Jag håller dig uppdaterad.
Jag är ett enda stort frågetecken just nu Vet inte vad man ska tro.
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 361
Mottagna reaktioner
799
Poäng
677
”Vi kan inte göra manuella bedömningar via chatt utan allting sker som sagt via automatiskt via hemsidan. Vad vi kan se är att det står avslag vid ansökan just nu och att anledningen till avslaget är för få inbetalningar. Meddelandet är därmed felaktigt. Ärendet är lämnat till IT-avdelningen för felsökning.”
Gäller att inte få för stora förhoppningar bara, för mig stod det "just nu kan vi inte uttöka ditt låneutrymme" som rubrik sen stod det "efter var tredje betalning kan du ansöka bla bla..."

Man kan ju tolka det lite olika.

Står ju inte att det beror på att de tror jag inte betalt 3 ggr.

Men det går ju att tolka så.

Sen även om de rättar till den buggen om det är så, så kan man ju få avslag.

Har du gjort flera ansökningar kanske det var den sista de såg och då är det ju rätt för då har du ju sökt, fått avslag sen sökt igen uran att de gått tre månader.
 

Sebbe84

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
25 Juli 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
23
Poäng
101
Fick svar nu att
”Du har fått avslag via systemet som säger att du gjort för få inbetalningar vilket jag kan se inte stämmer. Därav har vi lämnat ärendet till IT-avdelningen för att undersöka om avslaget är felaktigt.”
Jag blir inte riktigt klok. Haha
Håller tummarna för dig!
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
312
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Gäller att inte få för stora förhoppningar bara, för mig stod det "just nu kan vi inte uttöka ditt låneutrymme" som rubrik sen stod det "efter var tredje betalning kan du ansöka bla bla..."

Man kan ju tolka det lite olika.

Står ju inte att det beror på att de tror jag inte betalt 3 ggr.

Men det går ju att tolka så.

Sen även om de rättar till den buggen om det är så, så kan man ju få avslag.

Har du gjort flera ansökningar kanske det var den sista de såg och då är det ju rätt för då har du ju sökt, fått avslag sen sökt igen uran att de gått tre månader.

Gäller att inte få för stora förhoppningar bara, för mig stod det "just nu kan vi inte uttöka ditt låneutrymme" som rubrik sen stod det "efter var tredje betalning kan du ansöka bla bla..."

Man kan ju tolka det lite olika.

Står ju inte att det beror på att de tror jag inte betalt 3 ggr.

Men det går ju att tolka så.

Sen även om de rättar till den buggen om det är så, så kan man ju få avslag.

Har du gjort flera ansökningar kanske det var den sista de såg och då är det ju rätt för då har du ju sökt, fått avslag sen sökt igen uran att de gått tre månader.
Hm undrar hur det där fungerar dock.
Jag gjorde en ansökan efter 2 månaders betalningar i tid, fick nedslag pga 3 betalning inte var gjorde i rad.

Jag är väldigt säker på att det inte påverkar min ansökan nu. Det är inte så att den resetas pga av de vad jag vet
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Gäller att inte få för stora förhoppningar bara, för mig stod det "just nu kan vi inte uttöka ditt låneutrymme" som rubrik sen stod det "efter var tredje betalning kan du ansöka bla bla..."

Man kan ju tolka det lite olika.

Står ju inte att det beror på att de tror jag inte betalt 3 ggr.

Men det går ju att tolka så.

Sen även om de rättar till den buggen om det är så, så kan man ju få avslag.

Har du gjort flera ansökningar kanske det var den sista de såg och då är det ju rätt för då har du ju sökt, fått avslag sen sökt igen uran att de gått tre månader.
Det är ju tyvärr så :(
Exakt så står det på min med.
Men de säger ju att avslaget beror på det felaktiga och bekräftade att det är ett par som råkat ut för just detta.

Jag har sökt rätt många gånger igår och idag för att se om det funkade. :/ Däremot stått likadant samtliga gånger.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Hm undrar hur det där fungerar dock.
Jag gjorde en ansökan efter 2 månaders betalningar i tid, fick nedslag pga 3 betalning inte var gjorde i rad.

Jag är väldigt säker på att det inte påverkar min ansökan nu. Det är inte så att den resetas pga av de vad jag vet
Undrar också detta.
Jag sökte rätt många gånger igår, men blev nekad. Måste man vänta 3 månader efter senaste ansökan nu då?!
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 233
Mottagna reaktioner
934
Poäng
817
Hm undrar hur det där fungerar dock.
Jag gjorde en ansökan efter 2 månaders betalningar i tid, fick nedslag pga 3 betalning inte var gjorde i rad.

Jag är väldigt säker på att det inte påverkar min ansökan nu. Det är inte så att den resetas pga av de vad jag vet
Nej spelar ingen roll om du sökte förra månaden och fick nej. Startar inte om att du måste göra 3 betalningar igen
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp